FARAH NORDIN here, THANKS FOR VISIT && PLEASE, COME AGAIN ♥ YOU!!

Friday, December 24, 2010

DEMAM

Perghhh! Dah 3 hari ar demam..tapi x baik-baik lagi..disebabkan sekarang nie dah keje nak g klinik jumpe doktr yang cun-cun & kacak-kacak, asik x kesampaian jew..Balik keje pun lambat & dah penat..orang cakap "keje macam mana pun kesihatan kene jaga"..memang la betol apa yang orang selalu cakap tu, tapi nak wat cam mana..farah jaga jew kesihatan tapi now kan musim hujan, kene hujan sikit pun sampai demam..sian kan??hari tu g keje, dorang tegur "eh muka u pucat la, pergi klinik jumpa doktr & mintak MC la"..tapi farah yang berdegil x pergi jugak..sebenarnya bukan nya nak degil atau takut dengan doktr atau takut makan ubat..tapi farah malaz la..kang penat jew jumpe doktr, ubat yang dye kasi ubat selesema, batuk & tahan muntah..tu pun kalo tengah batuk & selesema..ubat tahan muntah memang dye akan kasi la sebab farah kalo demam akan muntah-muntah..ubat demam dye x kasi..datang sebab demam tapi ubat demam x dapat..baik x yah g jumpa doktr kn??x berbaloi!!sebenarnya doktr bukan kedekut x nak kasi ubat demam kat farah la..tapi farah nie ada alah dengan ubat..dengan makanan lain x alah..tapi dengan ubat yang bernama "panadol" "k k" or apa-apa ubat yang ada kaitan dengan ubat demam memang alah..kalo berdegil makan jugak, akan ada kesan buruk pada diri..betol kesan dye sangat buruk!!ha nak tahu apa kesan buruk yang akan terjadi??1 badan farah akan keluar bintik-bintik merah, gatal-gatal & bengkak & demam akan makin teruk..doktr pun x kasi farah makan ubat-ubat yang farah alah, sebab takut ada risiko dekat otak!!so now bila demam jew farah akan guna kool fever jew & minum 100plus atau minum air cap kaki tiga..bila g keje demam dah ok la..tapi balik keje lemah balik..hahaha..sian betol ngan farah nie kan??so farah pun malaz nak layan sangat demam nie..kang layan lambat baik..betol x??hehehe..

nota kaki::doakan farah cepat baik demam tau!!AMIN!!

14 comments:

bee said...

oh ada jugak alah denganpanadol yer...minum air asam jawa jer

Rafidah Bakri said...

farah..
get well soon
:)

fatin hanani said...

selmt sembuh hehe :)

aik!!! blog dah berubah hehe

Aida Zafirah said...

alala awak demam ek????cepat sembuh tau...

fArAh!! said...

@ bee::ada la..doktr kte pndol bukn boleh mkn suke2..sebb klo overdos pun teruk..

fArAh!! said...

@ rafidah bakri::orite!!

fArAh!! said...

@ fatin hanani::thankz dear..ye la blog dh berubh wjh..

fArAh!! said...

@ Aida Zafirah ::thankz ye..

❤ Cik Ain ❤ said...

ade bintik2 merah ke dear?

a la check kot2 dengue fever ke.

now kitorang pon dpt byk kes dengue fever taw.

bahaye2... better check

doktor mane garang... nurse je yg garangla.

hehe

meh dtg HUKM jumpe ain.. hehe

fArAh!! said...

@ ❤ Cik Ain ❤::yunk..farah akan jdi mcm tu bile mkn panadol la..klo x..ok jew..demm biasa..

@mi_RuL said...

semoga cepat sembuh.....

NuSaNa NoSa 91 said...

semoga cepat sembuh ye farah~ ^_^

fArAh!! said...

@ @mi_RuL::thankz yew..

fArAh!! said...

@ NuSaNa NoSa 91 ::thankz yew..