FARAH NORDIN here, THANKS FOR VISIT && PLEASE, COME AGAIN ♥ YOU!!

Thursday, June 9, 2011

luahan seorang gadis

Assalamualaikum..

Kadang-kadang sedang farah duduk sendirian & termenung..saat itu fikiran akan mula melayang-layang entah kemana..mungkin terlampau banyak benda yang sedang bermain-main di dalam kotak fikiran pada waktu itu..walaupun benda tersebut tidak lah begitu penting bagi sesetengah orang..tetapi farah tetap degil untuk memikirkan tetang hal itu & cuba mencari jawapan seperti yang diinginkan tetapi tidak berhasil atau jawapan yang diberi amat mengecewakan diri sendiri..

Pada saat itu farah akan terus berfikir & bertanya kedalam lubuk hati farah..siapa farah sebenarnya??farah hidup kat dunia ni untuk apa??apa yang akan jadi pada masa hadapan?? kenapa benda itu terjadi??kenapa benda ini terjadi??& bermacam lagi soalan..


lama kelamaan mata mula berkaca..tetapi hati tetap menyatakan "farah kuat, farah mampu hadapi semua ini"..tidak sempat air mata itu mengalir jatuh ke pipi, mata sudah kembali seperti sedia kala..walau apa pun itu tidak bermakna farah seorang yang tabah..mungkin dengan apa yang farah telah lalui sebelum ini, membuatkan air mata farah cukup mahal untuk mengalir lagi..ada benda lain yang lebih penting & bermakna untuk mengalirkan air mata..


bagi sesetengah orang setiap benda yang berlaku, haruslah diluahkan kepada keluarga, kekasih hati, teman, rakan atau sahabat..tetapi benda itu tidak la semudah yang disangkakan..mungkin ada sesetengah benda yang perlukan pendapat orang lain, saat itu baru farah akan meluahkan, walaupun bukan sepenuhnya..tetapi bagi farah lebih baik simpan & memendam sendiri daripada meluahkan dengan orang lain..memendam ni sangat sakit bukan???tetapi lebih baik bergitu..biar diri sendiri terluka & sakit hati, tetapi bukan orang lain..

seperti saat ini, hanya mampu kuatkan diri dan tersenyum walaupun pahit farah rasa.. biarlah benda yang telah berlaku sebelum ini, di jadi kan pengajaran untuk diri farah dan mematangkan farah lagi..

tapi farah syukur sangat sebab farah masih ada keluarga, kekasih hati & rakan yang sentiasa ada di samping farah walau apa jua keadaan pun..thanks a lot..kerana sentiasa bersabar..


nota kaki::berhati-hati dengan musuh dalam selimut..& jangan terlampau mempercayai kata-kata orang.. 

14 comments:

haliqA said...

Pray for Him=)
InsyaAllah Allah will be there=)

fyy mokhtar said...

sbar la :)

Anonymous said...

sometimes, pompuan x mengalirkan air mata tanda dye sedeyh.. kalau dye x mengeluarkan air mata, bermakna dye sedg mengs di dlm hatinye..

Bungasunti-Maternityandnursing said...

sabar farah :)

belogkiter said...

kenapa ni farah?? banyak sabar ye....lagi satu .. ingat Allah sentiasa ada

farah said...

@ haliqA hanimkuM::thanks

farah said...

@ fyy mokhtar::thanks

farah said...

@ iLa VaNiLLa::yup2..sometime air mata dh tak mmpu keluar..hanya mmpu menngis didlm hati..

farah said...

@ miss fatihah::yup sbk..thanks ye

farah said...

@ belogkiter::thanks k..yup always ingt

yaya_flanella said...

LIKE! awak sabar okay sayang. :)

farah said...

@ yaya_flanella::yup2 sabar la nie..

Nik Iman said...

yup2! btol tu btol. jgn pcye kata2 org sngt n xboleh luahkan perasaan n isi hati ni kat org yg sebrangan.simpan n mgkin ia akn hilang sndiri????

farah said...

@ NiK iMaN a.k.a NiCkiLiCouS!:: yup simpan sendri lebih baik..lama2 nnti hilng dlm pikir..tanpa perlu luahkn kt org