FARAH NORDIN here, THANKS FOR VISIT && PLEASE, COME AGAIN ♥ YOU!!

Tuesday, December 14, 2010

MANUSIA!!

Kenapa MANUSIA bila dapat sakitkan hati seseorang tu, akan rasa seronok & bahagia??
Sedangkan orang yang disakiti , akan saki hati & marah..
Dorang seperti x de perasaan &
Pikir orang disakiti pun xde perasaan!!

kenapa MANUSIA bile dah buat salah x reti nak cakap "MAAP, SORRY"??
tapi bila time dye kena, bukan main lagi nak orang mintak maap..
susah sangat ke nak sebut perkataan ”MAAP, SORRY”..
dalam mulut ada EMAS kew??
EGO sangat!!

kenapa MANUSIA boleh hidup tenang, walaupun dah buat salah??
Tapi betul kew kehidupan mereka akan selama nya tenang??
X kan..sebab setiap perbuatan akan dibalas..
Sila ingat itu!!

Kenapa MANUSIA x reti nak mengaku salah??
Sedangkan memang terang-terang salah dye..
tapi tetap menunding jari kat orang lain,
bagi orang lain yang rasa serba salah..
ish x baik betul perangai!!

kenapa MANUSIA selalu berpikiran & menilai, orang memakai tudung itu baik & orang x pakai tudung itu jahat??
Now zaman sudah moden..
Dunia agak sudah terbalik..
x semua orang memakai tudung itu baik &
x semue orang yang x pakai tudung tu jahat..
Jangan suka-suka menilai orang..
Nilai diri sendiri, baru menilai orang..
Sebab kat dunia x de MANUSIA yang sempurna ok!!

NOTA KAKI::setiap apa yang kita lakukan akan dibalas..kalo baik kita buat, baiklah balasan kita..tapi kalo jahat yang kita buat, jahat la balas yang kita dapat.. kita manusia x layak untuk menilai & x layak untuk menghukum..renungkanlah!!

8 comments:

CiK QiQi said...

awt ni dear..namo marah2..nnt cepat tua..hehhee...relax ye..besele manusia ni..kdg mmg hobi die sakitkn ati org..kn3

bio je..1 day nnt die kena balik..

fArAh!! said...

@ CiK QiQi::farah x mrh la dear..juz mau kongsi..hehehe..yup2 manusia sellu mcm tu..

cik helena said...

boleh tak sedih lah baca :'(

fArAh!! said...

@ cik helena::ha tak sedh?

soffya cik bulan said...

eiii lawanya blogg...geram cik bulan tgk..:)

neway, tk yh persoalkan sgt psl manusia nihh..sb kite ni msia jgk..ada time2 kite terbuat sesuatu tu tnpa sdr kite n mgkn kite tk prsn..sm gk dgn sesetgh msia...kan, kan....

Wan Gerrard said...

hmm mungkin yang jahat tu sikit je kot, lagi ramai manusia yang baik2..^_^
nice blog

fArAh!! said...

@ soffya cik bulan::x mau geram..hehehe..biasa la manusia xde yg sempurna kn..farah ckp semue manusia..termsuk farah..hehhee

fArAh!! said...

@ Wan Gerrard::sekarng dunia dah terbalik ok..bukn mcm zmn dulu2..pki tudung atau x pki tudung..sebnr nya sama jew..