FARAH NORDIN here, THANKS FOR VISIT && PLEASE, COME AGAIN ♥ YOU!!

Saturday, February 12, 2011

broadband atau berukband

Assalamualaikum..


ok hari nie hari sabtu sudah..esok ahad..cuti..sangat suka meh..boleh berjalan-jalan..korang ada jalan mana-mana tak??farah pun tak sure lagi nak berjalan mana..tapi mungkin ahad farah kuar jumpa my bff, zuryn..kami akan ke sunway kot.semua masih dalam perancangan ok, tak sure lagi jadi ke tak..


ok,ok..kembali ke tujuan utama buat entry.."broadband atau berukband??"hahaha..mesti ramai yang dah boleh agak sebab apa farah tulis entry nie..asal cuti je, aktiviti blogwalking, tulis entry tidak dapat dijalankan seperti biasa, agak terbantut ok..kerana tahap capaian/ kelajuan yang dapat dicapai oleh broadband aka berukband yang agak tidak memuaskan sehingga menyakitkan hati & menghangin kan diri farah..& farah rasa bukan farah sorang je yang mengalami masalah berikut..


nampaknya mutu perkhidmatan internet broadband celcom, digi, maxis & lain-lain di negara Malaysia ini, masih ditahap kurang memuaskan hati berbanding mutu perkhidmatan internet daripada Streamyx ..kelajuan internet broadband yang selalu digembar-gemburkan di tv, internet, hanyalah untuk memperdaya pengguna & tipu semata-mata..


farah penah menggunakan perkhidmatan boadband celcom & steamyx.. sangat berbeza tahap perkhidmatan internet yang diberi..sedangkan setiap bulan, bayar mengikut masa yang ditetapkan..& sekiranya lambat untuk membayar perkhidmatan boardband celcom tersebut, akan disekat penggunaannya dengan cepat..kelihatan zalim ye disitu..


setiap kali bertanya pada customer service broadband celcom mengenai capaian internet yang kurang memuaskan..jawapan mereka hanya sama sahaja, sedang diupgrade..tapi setiap masa di upgrade..bila masa pulak mereka tak upgrade???dah upgrade pun, kelajuan tetap sama..takde perbezaan..musykil sungguh dengan mereka..


so kesimpulannya broadband di Malaysia ini tidak layak untuk di panggil broadband..hanya layak dipanggil BERUKBAND!!

10 comments:

yaya(; said...

yehah . betl2 ! sedap name tuhh . pas ni wat GAJAHBAND pulakk :P

Aida Zafirah said...

betul2...sokong ape farah cakap....memang broadband kat malaysia kena panggil berukband pun....selalu mengecewakan....:)

farah said...

@ yaya(; ::gajahband mcm tak best la..sebb takde B depn..hahaha

farah said...

@ Aida Zafirah::yup2..sellu & sangt2 mengecewakan pengguna..

lalinkmanish said...

sesungguhnya.!
awl2 jep smoothly.
lme2 hampehh..adeyhh

farah said...

@ lalinkmanish::hahaha..pki berukband, kene ada thp kesbrn yg tinggi..hahaha

Ellen said...

Hehe..komen ikhlas dari akak ellen...memang berukband la..selalu kecewa ngan ni...hehe

farah said...

@ Ellen::thankz kat ellen sudi komen..
yup2 sellu sangt kecewekan..

Cik Yana said...

setakat ni cik Yana guna Streamyx ok lagi walaupun selalu terbaca rungutan orang pasal Streamyx. Setakat ni Streamyx berkelakuan baik lagi dengan cik Yana. Hahaha~

farah said...

@ Cik Yana::streamyx mmg ok..broadband mcm celcom, mxis, digi yg tak ok..